Schvaľovanie pracovného voľna
Online dochádzkový systém Schedy vám umožňuje jednoduché vytváranie a spravovanie žiadostí pre pracovné voľno.
Typy a subtypy žiadostí pracovného voľna
Pri registrácií novej spoločnosti sú automaticky vytvorené základné typy pracovného voľna v zmysle zákona, ktoré môžu zamestnanci čerpať. Nájdete ich v časti Nastavenia / Všeobecné nastavenie v tabuľke Typy a subtypy žiadostí. Základné typy žiadostí sú: Dovolenka, Lekár, Práce neschopný, náhradné voľno, neplatená dovolenka, služobná cesta a Ostatné. Subtypy k týmto typom pracovného voľna sú rozložené nasledovne:
- Dovolenka
-
Lekár
- Návšteva lekára
- OČR
- Sprevádzanie rodinného príslušníka
- Práce neschopný
- Náhradné voľno
- Neplatená dovolenka
- Služobná cesta
-
Ostatné
- Svadba zamestnanca
- Narodenie dieťaťa zamestnanca
- Pohreb príbuzného (manžel/manželka, dieťa)
- Pohreb príbuzného (matka, otec, brat, svokra, svokor, nevlastná matka/otec, dedo, babka)
- Pohreb inej osoby, ktorá je finančne závislá na zamestnancovi alebo je v jeho starostlivosti
- Hľadanie práce po výpovedi z dôvodu organizačnej zmeny
- Darovanie krvi
- Prekážka na strane zamestnávateľa
Vytvorenie nového typu žiadosti pracovného voľna
Vytvorenie nového typu žiadosti pracovného voľna je možné v časti Nastavenia / Všeobecné nastavenia v tabuľke Typy a subtypy žiadostí kliknutím na Nový typ žiadosti.
Pre nový typ je potrebné vyplniť:
- Skratku, ktorá bude zobrazovaná v kalendári, reportoch a zoznamoch žiadostí (napríklad PN),
- Typ žiadosti (napríklad práce neschopný)
- Určiť časové obmedzenia žiadosti - celé dni, pol dňa alebo hodinové (napríklad pri PN, nemožno zvoliť hodinovú PN ale len celé dni alebo poldenné žiadosti)
- Farbu, ktorá bude zobrazovaná v kalendári a rovnako tak v zoznamoch a reportoch žiadostí.
Každý typ žiadosti má pri sebe 4 ikony predstavujúce možné akcie:
- Pomocou ikony ceruzky viete upraviť existujúci typ žiadosti
- Pomocou ikony koša viete typ žiadosti vymazať. Vymazaním však nezaniknú pôvodne vytvorené žiadosti s týmto typom ale už nebude možné vytvoriť nové.
- Pomocou ikony žiarovky môžete aktivovať / deaktivovať typ žiadosti (napr. Pri dočasných typoch ako Covid PN).
- Pomocou ikony plus viete vytvoriť nový subtyp žiadosti
Vytvorenie nového subtypu žiadosti pracovného voľna
Vytvorenie nového subtypu žiadosti pracovného voľna je možné v časti Nastavenia / Všeobecné nastavenia v tabuľke Typy a subtypy žiadostí kliknutím na ikonu pri type žiadosti, ku ktorému chcete nový subtyp priradiť.
Pre nový subtyp je potrebné vyplniť:
- Subtyp žiadosti (napríklad OČR)
- Určiť časové obmedzenia žiadosti - celé dni, pol dňa alebo hodinové (napríklad pri OČR nemožno zvoliť hodinovú PN ale len celé dni alebo poldenné žiadosti)
Vytvorenie žiadosti
Vytvorenie žiadosti je možné vykonať dvoma spôsobmi.
- Cez časť Žiadosti v hlavnom menu.
- Cez kalendár
V prvom prípade v časti Žiadosti si stačí vybrať typ žiadosti (Dovolenka, Lekár a pod), subtyp žiadosti, ak je k dispozícii (napr. OČR), dĺžku trvania - celé dni, pol dňa alebo hodiny (podľa typu pracovného voľna), dátum od, dátum do a voliteľne poznámku. V prípade, ak si vyberiete voľno s možnosťou hodinového čerpania, je ďalším povinným poľom čas začiatku čerpania voľna.
Druhou možnosťou vytvorenia žiadosti je cez kalendár. Stačí kliknúť na deň v kalendári, kedy sa má voľno začať a zvyšok postupu je rovnaký.
Úprava žiadosti
V prípade, ak ste sa pomýlili alebo chcete zmeniť/ zrušiť žiadosť, tak je to možné v časti Žiadosti v tabuľke Moje žiadosti. V tejto tabuľke sa nachádzajú všetky vaše doterajšie žiadosti. Pri každej z nich je ikona pera cez ktoré môžete upraviť všetky polia okrem žiadateľa a schvaľovateľa.
V prípade, ak už žiadosť bola už pred týmto úkonom niekým schválená, tak po úprave sa spustí nový schvaľovací proces.
Vymazanie / zrušenie žiadosti
V prípade, ak ste sa rozhodli žiadosť vymazať, je to možné vykonať v časti Žiadosti v tabuľke Moje žiadosti.
V prípade, ak žiadosť nebola ešte nikým schválená, tak môžete žiadosť kompletne vymazať.
V prípade, ak žiadosť už bola schválená aspoň jedným schvaľovateľom, žiadosť je možné už len zrušiť. Takéto zrušenie už taktiež podlieha schvaľovaciemu procesu a po zrušení žiadosť zostáva uložená v systéme.
Schvaľovanie žiadostí
Po vytvorení žiadosti je schvaľovateľ notifikovaný emailom a následne sa takáto žiadosť objaví v časti na schválenie.
Schvaľovateľ si môže prezrieť detaily žiadostí po kliknutí na riadok žiadosti. Okrem základných informácií tam vidí aj koľko už rovnakej žiadosti zamestnanec čerpal. V prípade dovolenky aj zostatok.
Žiadosť môže schvaľovateľ schváliť alebo zamietnuť. V prípade zamietnutia je povinné vyplniť poznámku. V prípade schválenie je táto poznámka len voliteľná. Poznámka je následne viditeľná v časti Žiadosti v tabuľke Moje žiadosti u žiadateľa.
Pri schválení / zamietnutí žiadosti je zamestnanec o výsledku notifikovaný emailom.
Zoznam žiadostí
Zoznam žiadostí slúži pre rolu Admina. Je v nej možné vidieť všetky žiadosti v spoločnosti. Admin vidí všetky detaily žiadosti a môže ich môže upraviť, vymazať (v prípade ak už neboli pred tým nikým schválené) alebo zrušiť.
Zastupovanie
V prípade neprítomnosti zamestnanca, ktorý má oprávnenie schvaľovať pracovné voľno iným zamestnancom je možné aktivovať jeho zastupovanie.
Zastupovanie môže byť spustené dvoma spôsobmi:
- V časti Na schválenie kliknutím na tlačidlo Zastupovanie v pravom hornom rohu tabuľky Žiadosti na schválenie.
- Admin má právo nastaviť Zastupovanie v časti Nastaveniach/Zamestnanci.